next artwork...

lama x menulis..
agak buzy dgn pengajian yg hampir2 tamat beberapa hari jek lagi nih..
ok, setelah aku berjaya tolong wat cover layout untok 2 buah album iaitu Hellbangers Dominion Compilation (booklet 16 pages)

dan mini album Samartary - Kebangkitan, aku dpt offer dr seorg kawan dr penang yg x sempat dan kesuntukan masa untok wat 1 cover album + layout untok 1 lg band.. band yg di maksudkan ialah Predicate Not Defined yg bakal meriliskan album ke2 mereka tahun ini..










ok, keje ni akan aku start buat mungkin sabtu or ahad ni dan aku rasa seminggu gak masa diperlukan untok aku siapkan kerana band ni nk rilis dlm bentok booklet 16pages jugak.. oleh kerana aku dh penah wat booklet 16 pages dulu so aku rasa aku xde problem dlm masalah menyiapkan layout kali nih.. cuma komen aku sendiri,
layout booklet 16pages hellbangers Dominion tu xde istimewa sgt sbb aku xkluakan kreativiti aku sgt.. just follow apa yg dikehendaki pemilik Eternia records iaitu encik Yonz..














dan mini album Samartary tu aku agak puas hati (ada sikit je kantoi..sapa prihatin akan nmpk kt mana kantoi..) sbb aku di beri info yg cukop serta konsep yg nk diketengahkan tu aku btol2 dh faham.. dan aku diberi kebebasan untok curtahkan kreativiti aku dlm pembikinan cover artwork + layout diorg..


























dan untok Predicate Not Defined pon agak mudah sbb segala keterangan diorg dh bg.. senang cite aku wat jek..


err, aku rasa performance aku semakin hari semakin meningkat.. dan pas setel projek dgn Predicate Not defined ni aku rasa aku kena be profesional dlm bidang nih.. sbb kalau ikot standard rate harga bikin cover layout ni antara rm350-550.. tapi aku sebelom ni just cas rm100 je.. harga promosi diri.. dan dr yg aku survey ada yg cas bikin artwork cover je sampai rm100.. blom lg harga bikin layout sume..

niat aku nk tolong band2 UG sbb aku pon asal dr UG scene.. tapi tu lah aku pon nk mkn.. hehe.. aku rasa pas setel projek ketiga nih, aku kena letak harga tetap perkhidmatan aku.. amacam????

dan aku jugak dh ada sediakan untok bikin t-shirt (digital print) dan print cover album atau apa2 lagi.. ini aku punya networking.. bab t-shirt tu kalau wat dlm 50 unit keatas aku boleh letak harga dlm rm22-23/unit (ini digital print bukan skrin printing).. kalau gi 1 kedai kat Plaza Alam Sentral, baju putih je dia cas rm29 beb.. baju hitam dh rm30 kot untok 40helai tempahan.. sesuai untok official t-shirt untok band2..

1 lg, kalau bab print cover album ka apa ke, harap bleh wat dlm kuantiti yg byk.. 500-1000 copy harga akan reduce byk jugak tp depend pada jenis layout.. standard fold or booklet.. harga lain2.. apa2 pon bleh diskas dgn aku di talian ini - 0123954890 (MEN)..

- aku rasa mcm nk bikin distro je nih..
2 Responses
  1. Cik NeyNa Says:

    HuH..
    No KomeN..
    nO tePon Tu caM taK cuKuP jer..


  2. Contramen Says:

    alamak..
    no tpon xcukop plak..
    hehe.. ok2.. akan di edit..