where all my kitten gone???

haha..
first blog..
mungkin agak lawak tajok nih..
tapi itu lah yg berlaku..

sejak dua menjak ni berlaku sesuatu yang aku pon pelik..
dua kali aku bela kitten.. dua kali jugak kitten ni hilang..













ini yang diatas ni nama nya "kolat"..
kawan aku kutip dia dr longkang depan umah aku..
aku bela kucing ni dr kecik sampai 2 bulan..
dr berak merata sampai pandai berak dlm bilik air..
selepas dua bulan si kolat ni hilang..
kemana dia pegi smpai x balik???
persoalan pertama..













yang atas ni pulak nama nya "kodok"..
cantek sbb kontot dan gemok..
di kutip jugak oleh housemate aku ditempat keje nya..
kucing melarat..
masa aku start bela kodok ni umor dia aku rasa blom cecah 3 minggu..
so faham2 saja la camana nk mengajar haiwan yg x dikurnia kan akal ni untok buang air kat tempat yg sepatotnya.. tilam aku pon sekali diberaknya.. perghhh kalau aku x waras dh lama kucing ni akan menetap di market seksyen 6.. heh.. tapi itu lah, haiwan.. xde akal.. xkan kita yg berakal ni pon nk jadi xde akal plak??

dan si kodok ni lesap kira2 sebulan aku bela dia..
pelik lagi..
kemana hilang nya kucing2 aku...

dan...
kerana sebelom kehilangan si kolat ni aku ada tgk majalah 3 yg tunjok kes pelupusan haiwan..
dan setiap anjing dan kucing liar yg di hantar untok pelupusan akan di beri ganjaran berupa wang..

persoalan yang bermain di fikiran aku..
adakah ada sindiket mencuri kucing oleh individu2 tak berperi kemanusiaan yang mencuri kucing dan anjing untok mendapatkan wang disekitar Shah Alam ni???
hell damn jika ini benar2 berlaku...
6 Responses
  1. Anonymous Says:

    aku suka kolat... lawa.. hahaha


  2. Contramen Says:

    aku pon xtau apa nasib dia sekarang..


  3. kodok comel sial.masa aku main2 ngan dia kejap pun aku rasa nak kidnap dia.oh well.


  4. Anonymous Says:

    kodok memang comel..
    xtau la camana dia idop skrg..
    dia kecik lagi lol


  5. matakucing Says:

    kucing kat tempat aku pon selalu ilang..mungkin berhijrah kot..


  6. Contramen Says:

    yg aku bengang tu yg baru umor sebulan tu yg hilang..
    berak pon bersepah2 tapi bleh hilang..
    hrp jgn jadi makanan nepal dan myanmar udah le..
    kesian haiwan tu..